Tilbake til forsiden
Altibox-Eliteserien 2024

Altibox og Eidsiva fortsetter samarbeidet med Eliteserien

Altibox-partnerskapet fortsetter som hovedsamarbeidspartner til Eliteserien og Norsk Toppfotball i en ny, langvarig avtale. Vi er glade for at gatelagene nå inkluderes i avtalen, sier Robin Stødle Mikalsen, Direktør for privatmarkedet i Eidsiva Bredbånd.

Publisert: 12.09.2024

- Det å koble Eidsiva med den nasjonale merkevaren til Altibox er en viktig suksessfaktor for vårt samfunnsoppdrag – å levere bredbånds- og underholdningstjenester som gjør det attraktivt å bo i vår langstrakte region. Gjennom samarbeidet med Eliteserien og Norsk Toppfotball får vi engasjere lokalt og nasjonalt, i tillegg til å støtte initiativ som fremmer mental helse og inkludering, sier Mikalsen.

Samarbeid om gatelagene
Nytt i avtalen, er at det også inngås et samarbeid om gatelagene: Et initiativ som gir mennesker med rusproblemer og andre utfordringer en mulighet til å delta i fotballaktiviteter og få en strukturert hverdag. Prosjektet har vist seg å ha stor samfunnsnytte, med positive effekter på deltakernes fysiske og mentale helse, samt deres sosiale integrasjon. 

- Vi er utrolig stolte, glade og ydmyke over at Altibox fortsatt vil være hovedpartner med Norsk Toppfotball og Eliteserien. De mange Altibox-partnerne over hele landet bidrar med betydelige ressurser inn til Eliteserien, og støtten til gatelagene viser deres ektefølte engasjement for både fotballen og samfunnet. En festdag for oss, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Jens Haugland. 

Mer enn bare fotballkamper
Eliteserien er ett av de heteste sponsorobjektene i Norge og har en nasjonal, engasjerende og folkelig profil. Fotballen er så mye mer enn de 90 minuttene på banen, og som hovedsponsor er Altibox bevisste på at sponsormidlene skal bidra positivt også utenfor banen. 

- Vi vil fortsette å samarbeide om viktige tiltak som utgjør en forskjell, som for eksempel holdningskampanjen #STOPP, Drømmetreffet - hvor barn får møte sine helter - og fotballens storsatsning på bærekraft sammen med FN og TV 2 under tittelen «Fotball for målene», sier sponsorsjef i Altibox, Vibecke Utengen. 

Kommersiell leder i Norsk Toppfotball, Pål Breen, legger til: - På vegne av klubbene og oss som har jobbet tett med Altibox-partnerskapet siden 2017, er jeg utrolig glad og stolt over at vi får videreføre det gode, felles arbeidet.